Evaluering: 3., 4. og 5. kl. 2016/17 har fulgt årsplanerne for værkstederne og opnået det forventelige.

Årsplan Køkken 2016/17

Uge

Emne

Mål

Øvrige bemærkninger og arrangementer

32 (11/8)

  • Første gang vi har værksted snakker vi om hvad vi skal nå i løbet af hele forløbet. Der er konkrete områder, som vi skal nå omkring

  • Jeg skriver på tavlen, hvad det er for områder vi skal runde.

  • Det er ikke altid jeg når at følge op på målene mundtligt med eleverne, men via observationer ser jeg om de har fat i det de skulle lære.

  • Enten gennem observationer eller ved at spørge eleverne om de synes de har lært det vi snakkede om i starten. Enkelte gange laver jeg forskellige evalueringer. Dette kan være mundtligt eller skriftlige.

Første rigtige  “madlavningsgang”: Fokus er hygiejne

  • Hygiejnekursus. Eleverne får udleveret en simpel opskrift. Her er fokus selvfølgelig at få lavet en ret, men det vigtigste fokus er, om de husker hygiejnereglerne under madlavningen.

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Målet med dette forløb er, at eleverne på længere sigt bliver i stand til at begå sig i et køkken og tilberede for retter ved brug af forskellige råvarer og ved brug af forskellige madlavningsteknikker.

Eleverne bliver præsenteret for et “tjekskema” første gang. Dette skema krydses af efterhånden, som eleverne kommer igennem de forskellige ting.

Mål for de enkelte værksteds gange:

  • Sikkerheden i køkkenet

  • Hygiejne - håndvask, opvask, rengøring af bordplader, håndtering af råvarer.

  • At lære at snitte løg, skrælle kartofler mm.

  • At lære at ælte en dej o.lign. (hvad sker der med brødet når man ælter det?)

  • Blive i stand til at læse opskrifter og evt. fordoble eller halvere den.

  • Bageteknikker (brød og boller)- er der forskel på om man bruger almindelig gær eller tørgær i bagværk?, er der forskel på om man bruger mælk, vand, kærnemælk i bagværk?, har hævetiden noget at sige om hvordan produktet bliver? (de forskellige grupper prøver de forskellige metoder af, så man har forskellige slutprodukter). Til slut evalueres der på, hvad der fungerede bedst.

  • Tilberedningsteknikker - Forskellige måder at lave f.eks. kartofler (koge, bage i ovnen,på en pande)

  • Blive i stand til at lave egne opskrifter på simple retter.

  • Blive i stand til at være kreative i forhold til at ændre opskrifter

 

33

Anden “madlavningsgang”: Fokus er stadig hygiejne samt æltning, håndtering af løg, kartofler og andre grøntsager

  • Eleverne skal bage brød og boller med forskellige hævemidler og væsker, samt lave en grøn-sagssuppe, hvor de skal demonstrere, at de kan pille og snitte løg, skrælle kartofler.

  • Her skal de være opmærksomme på hævetider, bagetider, resultater alt efter om man bager boller, større brød, bruger almindelige gær og tørgær, bruger vand/mælk/kærnemælk.

  • Eleverne skal lave en grøntsagssuppe/ret

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Mål:

At eleverne lærer forskellige madlavningsteknikker og bageteknikker.

At eleverne bliver bevidste om, hvordan udskiftning af enkelte elementer, kan har en påvirkning på slutresultatet.

 

34

Tredje “madlavningsgang”: Fokus på håndtering af grøntsager og kød

  • Eleverne skal lave lasagne med hakket oksekød og grøntsager/vegetar lasagne

  • Gæt en grøntsag (eleverne dyster om hvem der kan sætte navn på forskellige grøntsager, som jeg har med. Det hold som har flest rigtige, får lov til at vælge de tre  grøntsager de vil have i deres lasagne. De andre hold kan vælge mellem de resterende grøntsager).

  • Her skal de igen demonstrere, at de kan pille og snitte løg, hvidløg mm.

  • Her skal de kunne ændre en opskrift ud fra de grøntsager de har at gøre godt med.

Mål:

At eleverne lærer at håndtere forskellige grøntsager i forskellige sammenhænge

At eleverne bliver bevidste om, hvorfor kød og grøntsager skal holdes adskilt

At eleverne stifter bekendtskab med og lærer navnene på forskellige grøntsager

 

35

Fjerde “madlavningsgang”: Fokus på sundhed og sundhedsforbedringer af elevernes livretter

  • Anbefalinger vedr. kost mm.

  • Eleverne giver udtryk for deres livretter og finder opskrifter på disse

  • Samarbejde og argumentere for hvad man kan gøre for at gøre retten sundere - hvad er det der gør retten sundere?

  • Eleverne skal lave en indkøbsseddel baseret på deres alternativ

Mål:

At eleverne bliver bevidste om sundhedsbegrebet

At eleverne udvikler en kreativitet i forhold til at ændre på kendte opskrifter

At eleverne bliver i stand til at samarbejde i grupper og uddelegere arbejdsopgaver.

 

36

Femte madlavningsgang: Fokus på budget

  • Eleverne skal lave mad på budget

  • De får et beløb til rådighed, som de så skal opsætte til råvarer, som der skal laves to forskellige retter hvor disse indgår

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Mål:

At eleverne bliver bevidste om, at man kan spare en del på budgettet ved at genbruge overskydende råvarer fra andre retter

At eleverne bliver bevidste om at købe ind med omhu

At eleverne bliver bevidste om at bruge den samme ingrediens til forskellige retter

 

37

SPORTSUGE

   

38

Sjette madlavningsgang: Fokus på desserter

  • Eleverne skal lave forskellige desserter ved brug af utraditionelle dessert råvarer.

  • Eleverne udfordres til at få “mad”- råvarer til at blive til en “dessert” -

  • Eleverne skal lave research på, andre forsøg med samme formål

  • Eleverne skal finde opskrifter eller lave deres egne

  • De sidste 15 minutter evalueres der på

Mål:

At eleverne skal tænke alternativ i forhold til at bruge utraditionelle ingredienser i kendte retter

 

39

Syvende madlavningsgang: Fokus på evaluering

  • Eleverne vælger selv en ret, hvor de vil bruge det de har lært

  • De sidste 15 minutter evalueres der på

   

40

(6/10)

Den sidste gang i forløbet, præsenterer jeg forskellige ting, hvor eleverne skal vise de mestre de forskellige elementer vi har gennemgået.

Den sidste gang kan man eventuelt overveje om man skal give ungerne et diplom, som bevis på de har været igennem forskellige områder


Quiz og byt

   

41

EMNEUGE

   

42

EFTERÅRSFERIE

   

43 (27/10)

Forret  

Langsigtet mål; at lave tre retters menu


Mål:

Sikkerhed i køkkenet

Hygiejne; håndvask, rengøring, opvask

Håndtering af råvarer

Lære at skære forskellige grøntsager

Evaluering - refleksion - mundtligt
 

44

Forret

Mål:

Sikkerhed i køkkenet

Hygiejne; håndvask, rengøring, opvask

Håndtering af råvarer

Lære at skære forskellige grøntsager

Evaluering - refleksion - mundtligt

 

45

Hovedret

Mål:

Hygiejne i forhold til kød og grøntsager

Fokus snitte løg

Tilberedningsteknikker; kogning af ris, brune løg og kød i gryde

Stifte bekendtskab med Chili

Evaluering - refleksion - mundtlig

 

46

Hovedret

Mål:

Hygiejne i forhold til kød og grøntsager

Fokus snitte løg

Tilberedningsteknikker; kogning af ris, brune løg og kød i gryde

Stifte bekendtskab med Chili

Evaluering - refleksion - mundtlig

 

47

Dessert

Mål:

Bageteknik

Måle og veje (dl/kg)

 

48

ALTERNATIV UGE

 

Torsdag 1/12:

Julefest

49

Dessert

Mål:

Bageteknik

Måle og veje (dl/kg)

Sammenlægning af roulade

 

50

(15/12)

Tre retters menu

Mål:

At kunne tilberede tre retters menu ud fra de foregående retter, som de har lært at lave samt anretning + bruge erhvervede kompetencer inden for madkundskab

 

51 + 52

JULEFERIE

   

1

(5/1)

  • Første gang vi har værksted snakker vi om hvad vi skal nå i løbet af hele forløbet. Der er konkrete områder, som vi skal nå omkring

  • Jeg skriver på tavlen, hvad det er for områder vi skal runde.

  • Det er ikke altid jeg når at følge op på målene mundtligt med eleverne, men via observationer ser jeg om de har fat i det de skulle lære.

  • Enten gennem observationer eller ved at spørge eleverne om de synes de har lært det vi snakkede om i starten. Enkelte gange laver jeg forskellige evalueringer. Dette kan være mundtligt eller skriftlige.

Første rigtige  “madlavningsgang”: Fokus er hygiejne

  • Hygiejnekursus. Eleverne får udleveret en simpel opskrift. Her er fokus selvfølgelig at få lavet en ret, men det vigtigste fokus er, om de husker hygiejnereglerne under madlavningen.

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Målet med dette forløb er, at eleverne på længere sigt bliver i stand til at begå sig i et køkken og tilberede for retter ved brug af forskellige råvarer og ved brug af forskellige madlavningsteknikker.

Eleverne bliver præsenteret for et “tjekskema” første gang. Dette skema krydses af efterhånden, som eleverne kommer igennem de forskellige ting.

Mål for de enkelte værksteds gange:

  • Sikkerheden i køkkenet

  • Hygiejne - håndvask, opvask, rengøring af bordplader, håndtering af råvarer.

  • At lære at snitte løg, skrælle kartofler mm.

  • At lære at ælte en dej o.lign. (hvad sker der med brødet når man ælter det?)

  • Blive i stand til at læse opskrifter og evt. fordoble eller halvere den.

  • Bageteknikker (brød og boller)- er der forskel på om man bruger almindelig gær eller tørgær i bagværk?, er der forskel på om man bruger mælk, vand, kærnemælk i bagværk?, har hævetiden noget at sige om hvordan produktet bliver? (de forskellige grupper prøver de forskellige metoder af, så man har forskellige slutprodukter). Til slut evalueres der på, hvad der fungerede bedst.

  • Tilberedningsteknikker - Forskellige måder at lave f.eks. kartofler (koge, bage i ovnen,på en pande)

  • Blive i stand til at lave egne opskrifter på simple retter.

  • Blive i stand til at være kreative i forhold til at ændre opskrifter

 

2

Anden “madlavningsgang”: Fokus er stadig hygiejne samt æltning, håndtering af løg, kartofler og andre grøntsager

  • Eleverne skal bage brød og boller med forskellige hævemidler og væsker, samt lave en grøn-sagssuppe, hvor de skal demonstrere, at de kan pille og snitte løg, skrælle kartofler.

  • Her skal de være opmærksomme på hævetider, bagetider, resultater alt efter om man bager boller, større brød, bruger almindelige gær og tørgær, bruger vand/mælk/kærnemælk.

  • Eleverne skal lave en grøntsagssuppe/ret

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Mål:

At eleverne lærer forskellige madlavningsteknikker og bageteknikker.

At eleverne bliver bevidste om, hvordan udskiftning af enkelte elementer, kan har en påvirkning på slutresultatet.

 

3

Tredje “madlavningsgang”: Fokus på håndtering af grøntsager og kød

  • Eleverne skal lave lasagne med hakket oksekød og grøntsager/vegetar lasagne

  • Gæt en grøntsag (eleverne dyster om hvem der kan sætte navn på forskellige grøntsager, som jeg har med. Det hold som har flest rigtige, får lov til at vælge de tre  grøntsager de vil have i deres lasagne. De andre hold kan vælge mellem de resterende grøntsager).

  • Her skal de igen demonstrere, at de kan pille og snitte løg, hvidløg mm.

  • Her skal de kunne ændre en opskrift ud fra de grøntsager de har at gøre godt med.

Mål:

At eleverne lærer at håndtere forskellige grøntsager i forskellige sammenhænge

At eleverne bliver bevidste om, hvorfor kød og grøntsager skal holdes adskilt

At eleverne stifter bekendtskab med og lærer navnene på forskellige grøntsager

 

4

Fjerde “madlavningsgang”: Fokus på sundhed og sundhedsforbedringer af elevernes livretter

  • Anbefalinger vedr. kost mm.

  • Eleverne giver udtryk for deres livretter og finder opskrifter på disse

  • Samarbejde og argumentere for hvad man kan gøre for at gøre retten sundere - hvad er det der gør retten sundere?

  • Eleverne skal lave en indkøbsseddel baseret på deres alternativ

Mål:

At eleverne bliver bevidste om sundhedsbegrebet

At eleverne udvikler en kreativitet i forhold til at ændre på kendte opskrifter

At eleverne bliver i stand til at samarbejde i grupper og uddelegere arbejdsopgaver.

 

5

Femte madlavningsgang: Fokus på budget

  • Eleverne skal lave mad på budget

  • De får et beløb til rådighed, som de så skal opsætte til råvarer, som der skal laves to forskellige retter hvor disse indgår

  • De sidste 15 minutter evalueres der på undervisningen

Mål:

At eleverne bliver bevidste om, at man kan spare en del på budgettet ved at genbruge overskydende råvarer fra andre retter

At eleverne bliver bevidste om at købe ind med omhu

At eleverne bliver bevidste om at bruge den samme ingrediens til forskellige retter

 

6

EMNEUGE

   

7

VINTERFERIE

   

8

Sjette madlavningsgang: Fokus på desserter

  • Eleverne skal lave forskellige desserter ved brug af utraditionelle dessert råvarer.

  • Eleverne udfordres til at få “mad”- råvarer til at blive til en “dessert” -

  • Eleverne skal lave research på, andre forsøg med samme formål

  • Eleverne skal finde opskrifter eller lave deres egne

  • De sidste 15 minutter evalueres der på

Mål:

At eleverne skal tænke alternativ i forhold til at bruge utraditionelle ingredienser i kendte retter

 

9

Syvende & ottende madlavningsgang: Fokus på evaluering

  • Eleverne vælger selv en ret, hvor de vil bruge det de har lært

  • De sidste 15 minutter evalueres der på

Mål:

Evaluering

 

10

Syvende & ottende madlavningsgang: Fokus på evaluering

  • Eleverne vælger selv en ret, hvor de vil bruge det de har lært

  • De sidste 15 minutter evalueres der på

Mål:

Evaluering

 

11

(16/3)

Den sidste gang i forløbet, præsenterer jeg forskellige ting, hvor eleverne skal vise de mestre de forskellige elementer vi har gennemgået.

Den sidste gang kan man eventuelt overveje om man skal give ungerne et diplom, som bevis på de har været igennem forskellige områder


Quiz og byt

   

12

(23/3)

Forret

Langsigtet mål; at lave tre retters menu. De laver to forskellige retter af forret, hovedret og dessert og ved pointgivning beslutter de, hvilke retter der skal indgå i den ret retters menu.


Mål:

Sikkerhed i køkkenet

Hygiejne; håndvask, rengøring, opvask

Håndtering af råvarer

Lære at skære forskellige grøntsager

Evaluering - refleksion - mundtligt

 

13

Forret

Mål:

Sikkerhed i køkkenet

Hygiejne; håndvask, rengøring, opvask

Håndtering af råvarer

Lære at skære forskellige grøntsager

Evaluering - refleksion - mundtligt

 

14

Hovedret

Mål:

Hygiejne i forhold til kød og grøntsager

Fokus snitte løg

Tilberedningsteknikker; kogning af ris, brune løg og kød i gryde

Stifte bekendtskab med Chili

Evaluering - refleksion - mundtlig

 

15

PÅSKEFERIE

   

16

minus værksted

 

Torsdag 20/4:

Skolens fødselsdag

17

ALTERNATIV UGE

   

18

Hovedret

Mål:

Hygiejne i forhold til kød og grøntsager

Fokus snitte løg

Tilberedningsteknikker; kogning af ris, brune løg og kød i gryde

Stifte bekendtskab med Chili

Evaluering - refleksion - mundtlig

 

19

Dessert

Mål:

Bageteknik

Måle og veje (dl/kg)

Sammenlægning af roulade

 

20

LEJRSKOLE

   

21

Dessert

Mål:

Bageteknik

Måle og veje (dl/kg)

Sammenlægning af roulade

 

22

Tre retters menu

Mål:

At kunne tilberede tre retters menu ud fra de foregående retter, som de har lært at lave samt anretning + bruge erhvervede kompetencer inden for madkundskab

 

23

Børnene bestemmer

Mål:

Søgning efter opskrifter i kogebøger/internettet.

Samarbejde om, hvad de ville kunne formå at lave - samt have et realistisk mål om det kan nås inden for tidsrammen, samt blik for det økonomiske

 

24

Børnene bestemmer

Mål:

Søgning efter opskrifter i kogebøger/internettet.

Samarbejde om, hvad de ville kunne formå at lave - samt have et realistisk mål om det kan nås inden for tidsrammen, samt blik for det økonomiske

 

25

minus værksted

 

Klasselærerdage

Årsplan Musik 2016/17

Uge

Emne

Mål

Årsplan Musik 2016/17

Øvrige bemærkninger og arrangementer

Hele året

Eksempler på aktiviteter:


Musikudøvelse:


Vi spiller “Midt om natten” - o.a.

På selvvalgte instrumenter og senere med rotation sådan at man prøver forskellige instrumenter. Vi indstuderer og øver os.


Vi synger danske sange fra den danske sangskat. Selvvalgte sange og en del valgt af læreren.


Musikalsk skaben:


Som afbræk i undervisningen vil der nogle gange være adspredende rytmelege/øvelser som vil være af skabende karakter. Eleverne spiller på percussion i en rundkreds og så skal der leges med rytmer. Solo og fælles puls!


Musikforståelse:


Vi lytter til meget forskelligartet musik; klassisk, rock, pop, metal, disney, musical mm. Liggende på gulvet, afslappet.

Faget består af tre kompetenceområder:

1. Musikudøvelse

2. Musikalsk skaben

3. Musikforståelse

UVM Fagformål:

Eleverne skal i faget musik udvikle kompetencer til at opleve musik og til at udtrykke sig i og om musik, herunder synge danske sange. Faget skal bibringe dem forudsætninger for livslang og aktiv deltagelse i musiklivet og for at kunne forholde sig til samfundets mangeartede musiktilbud.

Stk. 2. Eleverne skal beskæftige sig aktivt og skabende med musik. Faget skal medvirke til elevernes følelsesmæssige og intellektuelle udvikling, udvikling af koncentration og motorik samt øge deres forståelse af sig selv som en del af et fællesskab.

Stk. 3. I faget musik skal eleverne udvikle forståelse af dansk og udenlandsk musiktradition som en del af kulturlivet, dels således som den indgår i det aktuelle samfundsliv, dels i dens historiske perspektiv.

Formål, delmål og mål for undervisningen på musik-værksted Nymånen 2016/17:

I musik-værksted vil hver enkelt værkstedsdag tage udgangspunkt i fagets 3 kompetenceområder (se øverst). Herigennem opnås fagformålene som beskrevet ovenover (se oven over).

Altså vil hver enkelt time(torsdag) indeholde elementer fra de 3 kompetenceområder;

Musikudøvelse:

Eleverne opnår færdigheder i at kunne agere i et musikalsk samspil. Færdigheder der individuelt opnås ud fra det niveau eleven starter på. Dvs færdigheder kan variere af stor grad. Det helt store mål for musikudøvelse er når vi skal optræde som afslutning på værkstedet foran hele skolen til husmødet den sidste værkstedsgang. Her vil eleven have et mål der hedder at eleven kan med sikkerhed og overskud levere en musikalsk optræden foran et levende publikum. Eleven vil herigennem opnå kendskab til musikkens samspil og i samspil med andre kunne samarbejde om et fælles projekt.

Dette gør vi ved at øve et nummer mange gange og meget intenst op til selve koncerten på skolens husmøde. Eleverne kan med hjælp vælge et selvvalgt musiknummer, som vi kan indstudere fælles. Eleven vil opnå kendskab og færdigheder i at kunne gennemføre en musikalsk rolle i samspil med andre og opnå kendskab til rollen som musiker i et samlet band.

Vi synger i hver enkelt time. Sangen er et bærende element i musik-værksted. Eleverne skal opnå kendskab til et bredt udsnit af danske og udenlandske sange fra den danske sangskat. Vi synger ud fra det vi kan og den vi er. Eleverne skal opnå forståelse og kendskab til sangens samlende element og kulturelle egenskab og betydning.

Musikalsk skaben:

Eleverne vil ligeledes i hver enkelt time (torsdag) skulle kende til at anvende egen fantasi og kompetencer til at kunne skabe musik sammen med andre. Eleverne skal være skabende i enkelte soli, hvor de hver især prøver at spille rytmer eller få ideer til fælles kompositioner som en gruppe. Fx skal eleverne spille percussion i fællesskab og opnå samme puls for derefter at kunne spille alene i egen selvvalgt rytme. Eleven opnår herved viden om selvstændigt valg i den givne situation og har til formål at udvikle den enkeltes selvtillid i en musikalsk sammenhæng.


Musikforståelse:

I hver enkelt musiktime (torsdag) vil eleverne skulle lytte til musik. Eleverne skal lytte og lære at lytte til musik på en ny og anden måde end de normalt lytter musik ex. hjemme. Musikken vælges dels af læreren, men kan sagtens tage udgangspunkt i elevernes valg af musik på skift.

Aktiviteten har til formål at udvikle elevernes musikforståelse. Eleverne skal lære at lytte aktivt til musik og høre og finde nye vinkler og andre musikalske ting i det valgte musikstykke. Eleven skal kunne opnå færdigheder og kendskab til musikalske udtryk og enkle analyse-redskaber og kunne redegøre for musikkens udtryk.

I hver time afsluttes dagen med at lytte musik af forskellig art.

Mål, formål og aktiviteter er alle sat ind under første “kolonne” - Hvert enkelt hold skal igennem samme forløb som her beskrevet og hver værkstedsdag indeholder de samme elementer hver gang - på denne måde opnår eleven rutine og sikkerhed i de enkelte kompetenceområder og dermed større sikkerhed i slutmålet som er optræden på husmødet. Der opnås også tryghed i at vide at eleverne skal gennemgå alle 3 områder hver gang og dette giver god adspredelse samt godt flow i undervisningen som er på 4 lektioner - dvs der opstår et højt tempo og derved mange forskellige aspekter af musikkens univers hver gang.


Hvert hold kommer igennem det samme forløb, men ikke nødvendigvis med samme indhold da mange af aktiviteterne er baseret på elevernes egne frie valg af numre, sange m

Uge

Emne

Mål

Øvrige bemærkninger og arrangementer

33 (18/8)

Tur til Børsen

(historien bag bygningen + tegne bygningen)

Eleverne skal lære udvalgt historie om København, udvalgte bygninger og steder + skabe erfaring med at iagttage i detaljer både bygninger og tegne ved at illustrere det.

 

34

Tur til Opera-huset (historie bag bygningen + tegne bygningen)

 

Onsdag 24/8 kl. 16-18:

Forældremøde Nymånen

35

Tur til Nikolaj Kunsthal "Hullet i Rummet"

   

36

Christiania (historien bag + tegne udvalgte steder)

  Da der er skolefoto denne dag kan vi desværre ikke komme ud af huset.

37

SPORTSUGE

   

38

Tur til SMK

   

39

Tur til Glyptoteket + tegne skulpturer evt. sagnet om Medusa

   

40

(6/10)

EVALUERING

   

41

EMNEUGE

   

42

EFTERÅRSFERIE

   

43 (27/10)

Tur til den sorte diamant (historien bag bygningen + tegne den)

   

44

Tur til skuespillerhuset

(historien bag bygningen + tegne den)

   

45

Tur til langelinie (den lille havfrue, historien bag den + tegne den)

   

46

Tur til Christiansborg (historien bag bygningen + tegne den)

   

47

Tur til Amalienborg (historien bag bygningen + tegne den)

   

48

ALTERNATIV UGE

 

Torsdag 1/12:

Julefest

49

Besøge SMK evt. undervisning (ca. 550 kr.)

   

50

(15/12)

EVALUERING

   

51 + 52

JULEFERIE

   

1

(5/1)

Besøge SMK evt. undervisning (ca. 550 kr.)

   

2

Tur til botanisk have (historien bag bygningen + tegne den)

   

3

Tur til Glyptoteket + tegne skulpturer evt. sagnet om Medusa

   

4

Tur til Kbh's hovedbibliotek

   

5

Eksperimentairum

   

6

EMNEUGE

   

7

VINTERFERIE

   

8

Tur til Thorvalsens Museum og arbejde med forløbet "gulve og geometri"

   

9

Tur til Riddersalen og se på gobeliner + tegne

   

10

Tur til Riddersalen- rundvisning om gobeliner

Eleverne skal lære udvalgt historie om København, udvalgte bygninger og steder + skabe erfaring med at iagttage i detaljer både bygninger og tegne ved at illustrere det.

 

11

(16/3)

EVALUERING

   

12

(23/3)

I Zoo og arbejde med dyrportætter

   

13

Ingen ture denne dag- gøre klar til kendis fest

   30/3: Kendis-fest

14

Tur til botanisk have arbejde med forløbet "tegn i haven"

   

15

PÅSKEFERIE

   

16

minus værksted

 

Torsdag 20/4:

Skolens fødselsdag

17

ALTERNATIV UGE

   

18

Besøge Rundetårn (historien bag + tegne udvalgte steder)  

   

19

Tur til Carlsberg (historien bag bygningen + tegne den)

   

20

LEJRSKOLE

   

21

Tur til Glyptoteket + tegne skulpturer evt. sagnet om Medusa

   

22

Den fri udstillingsbygning (evt.) DAC

(historien bag bygningen + tegne den)

   

23

Besøge “Den lille havfrue” (historien bag skulpturen + tegne den)

   

24

EVALUERING

   

25

minus værksted

 

Klasselærerdage