6. kl. Årgang 16
Skema | Lektier | Årsplaner | Nyhedsbrev | Evaluering
Skema for 6. klasse – 28 lektioner
Mandag | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag | |
8.30-9.15 | dansk | kultur | fransk | dansk | matematik |
9.15-10.00 | dansk | kultur | fransk | dansk | matematik |
10.00-10.15 | pause | pause | pause | pause | pause |
10.15-11.00 | bio/geo | fysik | matematik | værksted | idræt |
11.00-11.45 | bio/geo | fysik | matematik | værksted | idræt |
11.45-12.00 | spisning | spisning | spisning | spisning | spisning |
12.00-12.30 | pause | pause | pause | pause | pause |
12.30-13.15 | engelsk | dansk | værksted | engelsk | |
13.15-14.00 | engelsk | dansk | værksted | engelsk | |
14.00-14.30 |
Klasselærer: Jesper Dansk: Helene, Matematik: Jesper, Engelsk: Anne Mette, Kultur: Anne Mette, Idræt: Victor, Fransk: Paule, Science: Jesper, Værksted: Paule, Anne Mette, Jesper, Richard, Mille
Kalender & lektier
Årsplaner
Evaluering
Årsplanen er fulgt indtil corona nedlukningen. Herefter blev arbejdet i bogen kun udvalgte tekster og opgaver der egnede sig til onlineundervisning.
Vi supplerede med andre onlinematerialer, der komplimenterede årsplanen.
Eleverne skal træne det mundtlige såvel som det grammatiske - datid - mere.
I 2021-2022 har jeg undervist 5. klasse i fransk og det gik meget fint, vi nåede dog ikke helt den sidste periode. Til gengæld brugte eleverne en del tid på at lave både tegninger om deres yndlings-årstid, hvor de skulle finde relevante ord i en ordbog.
Derudover har de også arbejdet i grupper med at finde informationer om forskellige emner inden for fransk kultur, som de skulle fremlægge om ved hjælp af en planche. De er blevet fortrolige med at hilse samt at fortælle, hvordan de har det, på fransk.
De 2 første emner ud af årets 4 blev gennemført og mål for undervisningen blev opnået, kun de 2 sidste emner blev ikke gennemført men erstattet af forskellige fysiske
aktiviteter hver morgen under online undervisningen i forbindelse med hjemsendelse under corona. Fx opvarmning, styrketræning, dans, yoga, orienteringsløb og så sluttede vi tilbage i skole med kun at være udendørs, hvor vi spillede fodbold og rundbold.
Jeg fortsætter med klassen næste skoleår, hvor jeg vil følge op på kropsbasis, dans og udtryk og vandaktiviteter. Vi skal selvfølgelig også beskæftige os med de 3 andre
kompetenceområder igen: boldbasis og boldspil, løb, spring og kast, redskabsaktiviteter.
Årsplanen er gennemført og alle mål opnået. En stor del af skoleåret har været online undervisning i forbindelse med hjemsendelse under corona, men med stort
engagement fra elever og opbakning hjemmefra er der på trods af, at det var online, alligevel blevet arbejdet med forsøg, kreativitet og undersøgelser ude og inde og alt det andet.