Praktiske oplysninger

“Den rigtige afhentning”

Vi vil gerne være behjælpelige med at sende dit barn til fodbold, dans, karate eller anden fritidsaktivitet, hvis barnet selv skal gå. Ring blot til os og lav en aftale.

Personalet har for travlt til at være behjælpelig med at rende rundt og finde jeres børn og klæde dem på til at være klar til afhentning af forældre. Det vil sige man kan ikke ringe og bede om, at barnet gøres klar til afhentning.

Telefonpolitik

– Børnene må ikke have deres telefoner tændt i Galakse-tiden.

– Ved særlig aftale kan børnene låne Galakse-telefonen.

– Legeaftaler bedes aftales senest dagen før.

Legeaftaler

– Personalet i Galaksen hjælper ikke med impulsive legeaftaler mellem børnene, det skal aftales, når forældrene afhenter eller aftales dagen før.

KUN de børn der går hjem selv, må låne Galakse-telefonen i forbindelse med det, hvis de har brug for at ringe til forældrene vedr. en legeaftale.

– Legeaftaler aftales mellem forældrene privat – vi formidler dem ikke.

– Vi må ikke udlevere andre børn til forældrene end deres egne – kun hvis vi har fået telefonisk eller skriftlig besked (indkrydsningslisterne), må en forældre tage andre børn med hjem.

Legetøjsdag

Hver fredag er der legetøjsdag i Galaksen, det betyder, at børnene må tage legetøjet frem under fri leg. Legetøjet skal være i garderoben indtil børnene har fri leg.

Børnenes garderober

Vi opfordrer forældrene til:

– At rydde op i barnets garderobe i forbindelse med afhentning.

– At kigge i glemmetøjskurven (den står nede i kælderen)

– At tjekke om der er skiftetøj

– At tjekke om der er regntøj

– At give ungerne hjemmesko med

– Glemmetøj – tøj på gulvet – samles sammen inden garderoben fejes og gemmes i sort sæk en uge, herefter sendes tøj m.v. til frelsens hær.

3. klasse
3. klassen har ikke garderober i Galaksen, men skal efter skoletid sætte deres taske og overtøj på gangen på 2. sal. Her kan de afhente den inden de går hjem.