Anja Szabo

Ny skoleleder er fundet

Den 1. august 2022 tiltræder Nørrebro Lilleskoles nye skoleleder: Anja Szabo. Anja Szabo er 49 år og bor i Nordvest. Anja har stor erfaring med både lilleskoleverdenen og som leder. Hun er uddannet lærer med en diplomuddannelse i ledelse og har gennem fem år været viceskoleleder på Hørsholm Lilleskole. Anja har tidligere undervist på Børneuniversitetet på Vesterbro og er oprindelig uddannet skuespiller. Til dagligt kan hun godt lide både kultur og natur; tage på vandreture og gå til koncert. Og så er hun altid i gang med at strikke en trøje.

Valget af Anja Szabo sker efter et længere rekrutteringsforløb, hvor bestyrelsen i godt samarbejde med lærergruppen er kommet frem til hvilken profil, der skulle føre skolen videre. Grunden til lederskiftet er som bekendt, at Jacob Hatting har besluttet at gå på pension efter 19 år på skolen.

Bestyrelsesformand Jacob Sørensen udtaler: ”Jeg er rigtig, rigtig glad for at kunne præsentere Anja som ny skoleleder for Nørrebro Lilleskole. Med sin stærke pædagogiske faglighed, lyttende og imødekommende person og lange erfaring fra lilleskoleverdenen, er Anja den helt rigtige til at videreføre og videreudvikle vores allesammens skole. Vi glæder os til snarest at introducere hende for skolens medarbejdere og til at starte samarbejdet op efter sommerferien.”

Anja Szabo udtaler: ”Jeg ser rigtig meget frem til at starte som skoleleder på Nørrebro Lilleskole efter sommerferien. Jeg har boet mange år på Nørrebro – men bor nu i Nordvest – og jeg er Lilleskolemenneske i hjertet. Jeg glæder mig til at møde såvel børn, forældre og skolens personale. For mig er det vigtigt at holde fast i, at vi laver skole for og med børnene, og at skolen er et sted, hvor man får muligheder for at opleve sig som et vigtigt bidrag i fællesskabet. Og jeg ved at Nørrebro Lilleskole er sådan et sted – det vil jeg gøre mit bedste for at støtte op om og videreudvikle.”

Anja starter 1. august 2022, hvor hun vil have to uger med Jacob til overdragelse, så han kan bidrage til at hun kommer godt i gang og får indblik i skolens maskinrum – og måske til at en god løsning på, at skolen herefter vil have tre ansatte, der hedder “Anja”.

MVH