Mangfoldighed

På Nørrebro Lilleskole værdsætter vi mangfoldighed og rummelighed. Vi ønsker at skabe et miljø, hvor alle børn, uanset køn, religion eller baggrund, kan udvikle sig og udforske deres fulde potentiale. Gennem vores praksis bestræber vi os på at understøtte børnenes trivsel og fællesskab.

Vi bestræber os altid på…

1.  Mangfoldighed og rummelighed
Vi ser det enkelte barn før køn eller baggrund og sikrer, at aktiviteter og klassefordelinger sker ud fra barnets personlighed, interesser og kompetencer.

2.  Tryghed
Skolen skaber et trygt miljø i frikvarterer og undervisning, hvor drenge og piger har mulighed for at deltage ligeværdigt. Vi styrker fællesskabet gennem f.eks. venskabsklasser og samarbejde.

3.  Sprog
Vi arbejder aktivt med at undgå kønsstereotyp sprogbrug, så vi ikke gennem vores sprog kommer til at begrænse børns muligheder.

4.  Leg
Vi udfordrer børnenes leg ved at introducere dem for nye aktiviteter, der hjælper dem med at bryde ud af kulturelle (køns-)normer og udvikle nye kompetencer.

5.  Børn og unges seksualitet
Vi skaber via støtte og åben dialog et trygt rum, hvor børn og unge kan være nysgerrige omkring køn og seksualitet, og hvor der er fokus på egne og andres grænser.