Evalueringer
Evalueringer årgang 2023 – nuværende 0. klasse
Ingen filer i denne shortcode!
Evalueringerårgang 2022 – nuværende 1. klasse
Ingen filer i denne shortcode!
Evalueringer årgang 2021 – nuværende 2. klasse
I billedkunst værksted arbejdede vi med 4 perioder ( Identitet, Verden, Kultur og demokrati). Vi nåede at arbejde med at blande farver med maling, klippe-klister, syning samt kendskab til mange af kreas materialer og hvordan man nemt kan arbejde med dem. I forbindelse med værkstedet producerede vi fine produkter.
Vi hjalp også Cirkus Galaxy med at lave kulisser og dekoration.
Vi fuldte tildels årsplanen men enkelte tekster fra mini fandango grundbogen blev erstattet af andet relevant.
Årsplanen blev fulgt.
Årsplanen blev kun fulgt delvist. Eleverne blev så optagede af deres surrealistiske drømmekasser at jeg lod det fylde hele forløbet.
Årsplanen i kultur blev fulgt.
Årsplanen i matematik blev fulgt.
Evalueringer årgang 2020 – nuværende 3. klasse
I billedkunst værksted arbejdede vi med 4 perioder ( Identitet, Verden, Kultur og demokrati). Vi nåede at arbejde med at blande farver med maling, klippe-klister, syning samt kendskab til mange af kreas materialer og hvordan man nemt kan arbejde med dem. I forbindelse med værkstedet producerede vi fine produkter.
Vi hjalp også Cirkus Galaxy med at lave kulisser og dekoration.
Årsplanen for dansk i 1. kl. blev fulgt, dog med undtagelse af historien om "silkesød", da den ikke var til at skaffe, hverken på bog eller online. Den blev erstattet af anden litteratur i samme genre. Skolen blev lukket ned i uge 50 pga corona, så der kom lidt afvigelser i årsplanen, da undervisningen skulle foregå online.
Årsplanen blev delvist fulgt. Grundet en del vikartimer blev noget af materialet erstattet af kopihæfter/ aktiviteter bedre egnet til vikar. Emnerne passede ind i årsplanen.
Årsplanen blev kun fulgt delvist. Eleverne blev så optagede af deres surrealistiske drømmekasser at jeg lod det fylde hele forløbet.
Årsplanen for 1. klasse i kultur 2021/22 blev fulgt, dog med tilføjelse af situationen i Ukraine.
Evalueringer årgang 2019 – nuværende 4. klasse
I billedkunst værksted arbejdede vi med 4 perioder ( Identitet, Verden, Kultur og demokrati). Vi nåede at arbejde med at blande farver med maling, klippe-klister, syning samt kendskab til mange af kreas materialer og hvordan man nemt kan arbejde med dem. I forbindelse med værkstedet producerede vi fine produkter. Vi hjalp også Cirkus Galaxy med at lave kulisser og dekoration.
Årsplanen blev delvist fulgt. Grundet en del vikartimer blev noget af materialet erstattet af kopihæfter/ aktiviteter bedre egnet til vikar. Emnerne passede ind i årsplanen.
Årsplanen blev kun fulgt delvist. Eleverne blev så optagede af deres surrealistiske drømmekasser at jeg lod det fylde hele forløbet.
Evalueringer årgang 2018 – nuværende 5. klasse
Årsplanen er blevet fuldt til og med marts, da Corona lukkede skolen blev hjemmeundervisning en del af planen. Vi fuldte årsplanen når det var muligt. Bogstavslydbogen er blevet nået i løbet af året. Den sidste periode blev ikke helt som planlagt, da vi først var tilbage i skolen igen lige efter påske. Der er i løbet af skoleåret levet op til de sociale og følelsesmæssige mål blandt andet blev der også afholdt virtuelt klassemøde under Corona.
Da skolen endnu engang blev lukket ned pga corona samt genåbning under alternative vilkår har vi kørt nødundervisning i 1/2 år.
Årsplanen er derfor helt eller delvist blevet erstattet med andet indhold, da klasselæreren havde klassen i alle lektioner.
Der er blandt andet blevet undervist i forløb om Ole Lund Kirkegaard og der er arbejdet med skønlitterære værker for børn f.eks. "drengen der fik noget i hovedet".
Årsplanen er blevet fulgt indtil nedlukning pga corona. Under nedlukningen blev kulturtimerne konverteret til virtuelt klassens time, da vi havde fokus på trivsel. Vi nåede de første tre perioder i årsplanen. Man kan derfor sagten lave et forløb med Danmarks konger i 3. klasse.
Vi nåede grundet corona karantænen kun at arbejde med de første to perioder der handler om de nordiske lande og solsystemet.
Klassen arbejdede engageret og var især meget interesserede i solsystemet, som vi derfor brugte lidt ekstra tid på.
Evalueringer årgang 2017 – nuværende 6. klasse
Årsplanen er gennemført og målene delvist opnået. En stor del af undervisningen er foregået online i forbindelse med hjemsendelse under corona. Det har begrænset samarbejdet en del, og det bør der derfor være fokus på næste skoleår. Fra januar har klasselærer Jesper overtaget danskundervisningen, da klassen grundet coronarestriktioner, var isoleret i kælderetagen, kun med ham som underviser. Jesper har fulgt årsplanen som planlagt.
VI har arbejdet meget med små skriftlige afleveringer, da det var lettest at følge med i elevernes arbejde på den måde. Eleverne kun havde arbejdsbog a med hjem, så vi har suppleret med andre opgaveoplæg fra f.eks.dansktip.com med samme fokus som det der var planlagt i årsplanen. Desuden har stavning og grammatik foregået via grammatip.com i stedet for Stav4 bogen, hvor det har været nemt at følge med i elevernes opgaveløsning hjemmefra.
Evalueringer årgang 2016 – nuværende 7. klasse
Årsplanen er fulgt indtil corona nedlukningen. Herefter blev arbejdet i bogen kun udvalgte tekster og opgaver der egnede sig til onlineundervisning.
Vi supplerede med andre onlinematerialer, der komplimenterede årsplanen.
Eleverne skal træne det mundtlige såvel som det grammatiske - datid - mere.
I 2021-2022 har jeg undervist 5. klasse i fransk og det gik meget fint, vi nåede dog ikke helt den sidste periode. Til gengæld brugte eleverne en del tid på at lave både tegninger om deres yndlings-årstid, hvor de skulle finde relevante ord i en ordbog.
Derudover har de også arbejdet i grupper med at finde informationer om forskellige emner inden for fransk kultur, som de skulle fremlægge om ved hjælp af en planche. De er blevet fortrolige med at hilse samt at fortælle, hvordan de har det, på fransk.
De 2 første emner ud af årets 4 blev gennemført og mål for undervisningen blev opnået, kun de 2 sidste emner blev ikke gennemført men erstattet af forskellige fysiske
aktiviteter hver morgen under online undervisningen i forbindelse med hjemsendelse under corona. Fx opvarmning, styrketræning, dans, yoga, orienteringsløb og så sluttede vi tilbage i skole med kun at være udendørs, hvor vi spillede fodbold og rundbold.
Jeg fortsætter med klassen næste skoleår, hvor jeg vil følge op på kropsbasis, dans og udtryk og vandaktiviteter. Vi skal selvfølgelig også beskæftige os med de 3 andre
kompetenceområder igen: boldbasis og boldspil, løb, spring og kast, redskabsaktiviteter.
Årsplanen er gennemført og alle mål opnået. En stor del af skoleåret har været online undervisning i forbindelse med hjemsendelse under corona, men med stort
engagement fra elever og opbakning hjemmefra er der på trods af, at det var online, alligevel blevet arbejdet med forsøg, kreativitet og undersøgelser ude og inde og alt det andet.
Evalueringer årgang 2015 – nuværende 8. klasse
Årsplanen er gennemført og målene opnået. En stor del af undervisningen er foregået online i forbindelse med hjemsendelse under corona.
Det har selvfølgelig begrænset mængden af forsøg og samarbejde.Da vi ikke havde adgang til fysiklokalet, da vi kom tilbage fra hjemsendelse udførte vi forsøg i klassen, udenfor og sidste lektion i fysiklokalet. For at nå sidste emne: Jorden rundt blev det kun gennemgået teoretisk.
Evalueringer årgang 2014 – nuværende 9. klasse
Trods sygemeldinger og corona har 7. kl i 2021-2022 nået ret meget mht. årsplan. Klassen har været rimelig flittig, interesseret og tacklede det franske sprog med mod. De har udført deres første mundtlig fremlæggelse på fransk. Vi nåede dog ikke den sidste periode, men har bygget videre på et solidt sprogligt fundament